V rámci letošního Mezinárodního festivalu divadelních škol Encounter / Setkání 2024 budou v Divadle na Orlí uvedena tato představení:
Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze (ČR)
16. 4. | 12:30 | Divadlo na Orlí
18:30 | Divadlo na Orlí
60 min
Autorky a režie: Kristina Kellnerová, Jovita Siu Ji Chin
Jazyk: čeština, angličtina, kantónština a španělština , Titulky: anglické
„anytime, anywhere“ je vícejazyčná inscenace o dvou mladých ženách z různých kontinentů, které otevřeně sdílejí své zkušenosti a emoce ohledně chybějících lidí v jejich životech. Autobiografické materiály, které diváka provázejí odjezdy, mezičasy, rozdělenými identitami a sdílenou realitou, se prolínají s abstrakcí, která přichází na scénu prostřednictvím multidisciplinárních médií. Diváci tak putují z konkrétních geografických míst, jako je Praha, Hong Kong nebo Střední Amerika, do vnitřních imaginárních krajin. Aby oba tvůrci převedli své vnitřní cesty mezi vzpomínkami, emocemi a současnou realitou do představení, přinášejí na stůl své performativní jazyky. Na jedné straně pohyb a narativní práce, na druhé audiovizuální trajektorie. Tato kolize vytváří konkrétní vesmír, ve kterém se říká „kdykoli a kdekoli“. Tým pracuje s projekcemi, mapovanými na různé povrchy různé kvality. Spolu se zvukem vytvářejí pohlcující a snovou atmosféru, která diváky provází od začátku do konce. Všechna videa a zvuky jsou streamovány živě, přímo z jeviště a přibližuje tak divákům samotný proces tvorby. Mezi další zahrnuté disciplíny patří objekty, pohyb a text. Život s odloučením je něco, co se mnoho lidí v dnešním světě musí naučit dobrovolně i z donucení. Prostřednictvím tohoto projektu Jovita a Kristina doufají, že sdílením svých zkušeností mohou pomoci někomu dalšímu nebo mu alespoň dát najevo, že v tom nejsou samy.
Janáčkova akademie múzických umění, Česká republika, Brno
35 min a 35 min
Autor: Barbora Šimová, Zuzana Galková / Monika Štolcová, Jiřina Krásová
Režie: Barbora Šimová, Zuzana Galková / Monika Štolcová, Jiřina Krásová
Jazyk: bezbariérové / čeština +titulky: anglické
Obraz ženy
Jaké by to bylo být něčí trofejí? Doplněk hodící se k výzdobě domácnosti. Domov, jehož útulnost a řád vytváří výhradně žena. A je to její jediné místo působení, jediné místo realizace. Ale pravidla určil někdo jiný. Místo, které nemůže opustit, pokud se cítí nedoceněná, nedostatečně hodnocená – tak jak může její manžel opustit svou práci. Domácnost vyžaduje její neustálou pozornost. 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Ale to je v pořádku. Protože tohle je prostor, pro který byla stvořena.
Jaké by to bylo stát se nábytkem ?
Origin of Clouds aneb co znamená v něco věřit
Prázdný nekonečný prostor. Společný čas. Světlo. Jak můžeme vtisknout do hmoty to, co nevidíme, nemůžeme nahmatat, ale někde v skrytu v nás to cítíme? Dílo, které si klade otázku, co znamená v něco věřit. Jen tak lidsky. O nic víc nám vlastně nejde. I tak je toho už víc než dost.
Faculty of Dramatic Arts in Belgrade, Srbsko, Bělehrad
17. 4. | 12:30 | Divadlo na Orlí – zkušebna 6.p
| 19:00 | Divadlo na Orlí – zkušebna 6.p
18.4. | 12:30 | Divadlo na Orlí – zkušebna 6. p
| 18:30 | Divadlo na Orlí – zkušebna 6p.
65 min
Autor: Sarah Kane
Režie: Nemanja Mijović
Jazyk: srbština , Titulky: anglické
Autorka čelící depresím v psychiatrické léčebně, kam byla uvězněna po pokusu o sebevraždu, začíná ztrácet smysly a váhat o svém zdravém rozumu poté, co se zamiluje do ambiciózního mladého lékaře.
Max Reinhardt Seminar Vienna, University of Music and Performing Arts Vienna , Rakousko, Vídeň
19. 4. | 13:30 | Divadlo na Orlí
| 18:30 | Divadlo na Orlí
50 min
Autor: Arthur Adamov
Režie: Lukas Schöppl
Jazyk: němčina , Titulky: anglické
Komunita nebo jednotlivec, spolupráce nebo samostatnost, soubor nebo sólo. Napětí mezi těmito konfliktními oblastmi se poprvé projeví v jádru vlastní rodiny. Zápas s dospíváním, nevyhnutelnost vlastního postavení v rodinné hierarchii a konflikt jedince s očekáváními společnosti jsou ústředními tématy absurdního divadla Artura Adamova. To platí i pro hru “As We Were” (“Comme nous avons été”). Hra začíná scénou, kdy si A. ve vlaku zdřímne ve svém večerním obleku. Ve skutečnosti však chce změnit svůj život. Dnes – dnes se hodlá oženit. Problém je v tom, že matrika je daleko, a A. jako moderní a zdánlivě zaneprázdněný muž prostě nemá dost času. Aby toho nebylo málo, v kupé ho obtěžují další dva lidé: matka, která hledá svého syna, a teta pohřešovaného chlapce. Jak se příběh této nepravděpodobné ménage à trois odvíjí, je stále jasnější, kdo se za iniciálou A. skrývá a jaké jsou ve skutečnosti matčiny úmysly. Teta si mezitím připustí hru s hračkou vláčku, dokud se do akce nezapojí i ten skutečný, ve kterém sedí. V Adamovově hře se přinejmenším jeden dospělý stává dítětem, které nedokáže držet krok se změnami ve společnosti.
PŘEDPRODEJ NA PRODEJNÍ PROFILU FESTIVALU ENCOUNTER NA GOOUT.NET