Závěrečný koncert hostů Festivalu bicích nástrojů 2021

Závěrečný koncert hostů Festivalu bicích nástrojů 2021

Festival bicích nástrojů 2021 uzavře v neděli 5.12. od 16h v Divadle na Orlí společný koncert tří zahraničníh hostů - lektorů a významných interpretů. 

Nick Wood Nick Woud (*1955) studoval hru na tympány a bicí nástroje na Amsterdamské konzervatoři, kde byli jeho učiteli Jan Labordus a Jan Pustjens z Royal Concertgebouw Orchestra. Již od 18 let hrál v Concertgebouw Orchestra a v dalších významných nizozemských orchestrech. Jako perkusionista nastoupil ve věku 22 let do Nizozemského rozhlasového orchestru, kde se stal v roce 1984 prvním tympánistou. V květnu roku 2002 byl Nick Woud jednomyslně přijat do Royal Concertgebouw Orchestra, kde se stal prvním tympánistou. 

 Je také jedním z průkopníků hry na barokní tympány, kterou započal v roce 1975 na raných bachovských nahrávkách Gustava Leonhardta.

 

Francouzský perkusionista Aurélien Gignoux (*1997) nabízí Díky vytříbenosti a čistotě své hry zcela nový prostor zvukového materiálu. Hledá vždy ty nejrozličnější barvy a textury a láká nás, abychom různé atmosféry objevovali s ním. Studiu hudby na konzervatoři v Toulouse., kde se věnoval  současně bicí soupravě, klavíru, klasickým bicím i jazzovému vibrafonu a setkání s Ericem Sammutem ovlivnilo Aurélienovu hru směrem k výraznému rozvoji barev a zvuku. Od té doby se stále pohybuje mezi klasickým repertoárem a improvizací. 

Aurélien Gignoux Aurélien Gignoux hrál s prestižními francouzskými orchestry jako jsou Orchestre de Paris, Orchestre philharmonique de Radio France, Orchestre national du Capitole de Toulouse. I přesto si nadále rozšiřuje svoji orchestrální praxi, angažuje se např. v souborech staré hudby (Les siècles, Le Cercle de l'Harmonie), ale hraje také s velkými tělesy bez dirigenta (Les Dissonances). 

Zájem o soudobou hudbu ho přiměl rozvíjet se také jako sólista a komorní hráč. V roce 2019 se přidal ke K/D/M triu, se kterým premiérovali skladby autorů jako Jean-Pierre Drouet, Martin Matalon a Philippe Hurel. Jeho velkou motivací je předávat svým pojetím skladatelovu duši a myšlenky. Proto rád s autory skladeb spolupracuje do nejvyšší možné míry. 

Katarzyna MyckaA konečně třetím z významných hostů je mezinárodně uznávaná marimbová virtuozka a komorní interpretka Katarzyna Myćka. Tato hudebnice ze Stuttgartu s polskými kořeny získla od odborníků přezdívku „ta, která tančí s paličkami“: „obrovská plynulost“, „dokonalá paličková technika“ a „úžasná rytmická preciznost“. To jsou charakteristiky hudebnice, která je schopna vytvářet na své koncertní marimbě s šedesáti úzkými dřevěnými destičkami a rezonančními trubkami až šest tónů současně. 

Odborné kruhy se vyjadřují o „mimořádném bohatství tónové kvality“ a „fascinující široké paletě hudebních efektů“, jež marimba, kterou jen málo slyšíme jako sólový nástroj, produkuje pod vířícími paličkami ublikum je také okouzleno uměleckou elegancí a taneční energií její hry. 

print Formát pro tisk

Kategorie: Archív aktualit