Setkávání nové hudby Plus - K. Tazelaar, J. Suchánek

Setkávání nové hudby Plus - K. Tazelaar, J. Suchánek

Festival Setkávání nové hudby Plus uvádí společný koncertní večer dvou významných osobností soundartu. 

V neděli 12.12. od 19h vystoupí  

Kees Tazelaar (NL), vedoucí věhlasného haagského Sonology centra, a  stále výrazněji se etablující český tvůrce akusmatické hudby Jiří Suchánek.

 

Kees Tazelaar Kees Tazelaar(*1962) absolvoval kurzy sonologie v Utrechtu a Haagu a později studoval skladbu pod vedením Jana Boermana na Královské konzervatoři. Na Sonologickém ústavu vyučuje od roku 1993 a od roku 2006 je vedoucím tohoto ústavu. Jeho elektronická hudba se vyznačuje kombinací formalizace, bohatosti zvuku a kompozičního přístupu k prostorovému uspořádání zvuku. Skladby byly objednány Fondem múzických umění v Nizozemí, Johanem Wagenaarem Stichtingem, Festivalem in de Branding, Hollandia, De Veenfabriek, Festivalem Relevante Musik Berlin a Groupe de Recherches Musicales Paris.

Kees Tazelaar je kromě skladatele i historikem, který se specializuje na počátky elektronické hudby v Nizozemí a Německu. Dvakrát byl hostujícím profesorem Edgarda Varèse na Technické univerzitě v Berlíně, kde v roce 2013 získal doktorát disertací Na prahu krásy: Philips a původ elektronické hudby v Nizozemí 1925–1965 (Rotterdam: V2_Publishing, 2013 ). Kees Tazelaar vyhrál v roce 2017 od nadace Bogliasco stipendijní pobyt.

 

 Suchánek realizace Kolovrat

Jiří Suchánek se dlouhodobě věnuje tvorbě trvalých audiovizuálních instalací, které často umisťuje do netradičních prostor (astronomická observatoř, jeskyně, lávka, duny, křoví…). Zkoumá tak trvanlivost elektronických médií v těžších klimatických podmínkách a souběžně i nové formy komunikace multimediálního díla. Ve své tvorbě spojuje zvuk, světlo, objekty, mechaniku, elektroniku + kód s pečlivě vybranými prostory.  Středem jeho práce je zvuk, který je rozšířen nebo artikulován jinými médii, neočekávanými sociálními situacemi, či přírodními jevy.  Hledá způsoby de-synchronizace zvuku a světla. Pro své instalace komponuje hudbu a vyvíjí vlastní software fungující často jako sonifikační mezi-doménový mediátor.  Zabývá se tvorbou a vývojem netradičních dotykových i bezdotykových hudebních nástrojů a programováním v hudební tvorbě. Komponuje vícekanálové elektroakustické skladby. Vystupuje s elektronickou hudbou, která je založená na sonifikaci atomových dat. Za tento projekt mimojiné obdržel ocenění Excellence in sound art @ sound design na prestižní mezinárodní konferenci klingt gut! Symposium on Sound v Hamburku 2018. V roce 2021 na JAMU obhájil disertační práci “Sonifikace v hudební kompozici a sound artu”. Jeho snem je na horách vytvořit elektronickou instalaci, která bude samostatně fungovat alespoň 500 let a celá zaroste lišejníkem.

 

 vstupné: 50,- (JAMU zdarma)

 

 

print Formát pro tisk

Kategorie: Archív aktualit